Ok, och den där torrmixen behöver man inte kunna något om akvarier för att sätta ihop, utan det är en universalblandning som funkar oberoende av fiskar, växtarter, tidigare tillsatt näring, etc? Du behöver aldrig förändra den, utan den funkar på alla akvarier från dag ett?
Jag kan dra en jämförelse till: jág vet inte om du har häst, men hästar behöver en vettig foderstat, med bra balans mellan kraftfoder och grovfoder, protein, energi och mineraler. När någon väl satt ihop foderstaten kan vilken pappskalle som veva ihop maten på tio minuter, det är bara att väga upp de olika fodersorterna, hur enkelt som helst.
Men om jag ger dig en häst, och säckar med hö, ensilage, lucern, soja, betfor, krafft, müsli, mineraler, linfröpelletar etc, kan du göra i ordning den mat den hästen skulle behöva då?
Pröva, och när du frågar hur du ska göra så kan jag svara dig att "du, jag har ägnat hästar flera timmar om dagen sen jag var liten, och jag fixar det där på fem minuter! Gör det inte mer komplicerat än det är!"