throlin skrev:möjligt att hon inte hinner men hon har väll haft ett år på sig... och på ett år hinner man med... men skit samma. orkar inte lägga energi på detta.. hon får väll för fan åka bort med hunden så slipper hon detta.. men nästa hund kanske hn ska ge lite grundläggade trygghet till och öva en tid innan nyår... hoppas det löser sig på det bästa sätt för HUNDENS skull... men när man lär sin hund nya konster så e det en skön känsla sammarbetet mellan människa och djur... kanske ska testa det...
Visst är det underbart med samarbetet med hundar:)
SJälv håller jag på att träna upp min ena terv till servicehund(åt mig själv)bara för att det är kul, både för mig och hunden, de andra tränas också med konster och trick. Klart att en hund ska jobba, men det är inte säkert att den här hunden saknar detta heller. Utan den kan vara extremt ljudkänslig eller ha haft en oupptäckt öroninflammation och utsatts för smällare.
Det finns många anledningar till att en hund blir smällarrädd oavsett om d är trygg eller inte. Kan även hända din trygga hund om du har otur. En sak har jag lärt mig, man ska ALDRIG säga ALDRIG när det gäller hundar;)