_Lena_ skrev:
Det räcker att det står över natten efter det är färdiginrett och planterat. Det bildas inga goda bakterier utan mat till dem. 2-3 fiskar är en lagom start. Läs på om fiskarna först bara så de inte blir för stora och att alla fiskar passar med varandra.

Så har inte jag fått lära mig... Jag köpte all inredning utom fiskar men inkl växter och sniglar... Startade karet och släppte i en "Bakteriebomb" (en tablett som jag köpte styckvis för 15 kr) och som skulle verka i en vecka före insättning av fisk och sedan inte så mycket fisk utan 7 små endlers...
Jag förlorade inte 1 enda fisk förrän jag fick parasiter ett halvår senare så jag tror att det var bra tips jag fick innan jag startade upp... ;)

Gaffel skrev:
Vad du än gör, släng rampen men hoppa sönder den först så ingen annan får för sig att använda den,

Vad jag däremot SER så är det korrosionsangrepp på och runt lamparmaturens infästning vilket får mig att misstänka att dina föräldrar antingen önskar livet ur dig

Du får gärna ta illa upp, mitt inlägg skapades inte för att få dig på gott humör utan avsåg mest till att hålla dig vid liv..

:D :D :D

Det låter inte så bra, tänker jag... ;) Gammal EL är ju inte så kul... :)