B0bban skrev:okej,tackar för ditt svar.
Nyckelhålscikliderna verkar rätt häftiga utseende mässigt men enligt zoopets fiskguide så är de lättskrämda,belysningen ska vara något dämpad o de vill ha gömställen.
Då jag gillar ett just akvarie så verkar inte denna fisk lämplig för mig,en lättskrämd fisk som gömmer sig vill jag ej ha,är ute efter något som "syns" hela tiden.
då jag är malfantast så har jag rötter/grottor o de tar malarna upp,o jag vill ej att detta kar bara ska innehålla gömställen.
Tackar dock för ditt tips o mottager gärna mer sånnt här,obs jag dissar inte fisken helt o hålet även fast de kanske verkar så? jag bara förklarar varför jag tror att denna inte lämpar sig i mitt kar.
hade velat ha scalarer men dessa går inte ihop med varken neonteror lr tigerbarber.
Själv har jag inte riktigt den uppfattningen om dem, hade ett par tidigare. Sant att de är lättskrämda, händer det något plötsligt utanför karet är de helt plötsligt långt inne bland växterna, men de är lika snabbt framme igen för att se vad som hänt. Mina var framme så gott som hela tiden, så den infon man kan läsa bl.a här på zoopets artbeskrivning stämmer inte helt :p
Men jag förstår varför du inte tycker att de passar :)