Katharina skrev:
Men om de har genomskinligt vitt så klassas de väl som C-räkor.. annars har jag en massa S och SS bland mina svenska... :D de har stora vita partier men de är genomskinliga... De ska se ut som de är målade med vitfärg om det ska vara mer än en C-räka väl???

Genomskinliga i skalet är mer C räka..

Har de vita sköldar alltså vit inte genomskinligt så klassas de som finare b, a, s, ss, sss eller snow white, god är i sin tur lite gula med kristalliknade prickar vilket ger dem sitt namn(kanske)

Katharina skrev:

Nej, vad spännande... Vad är krill??? Menar du att du har mat liggande i karet jämt???

Vad har du för vattenvärden???

Krill är en produkt som finns i olika foder du köper för räkor om du läser på innhålls förteckningen, oftast svårt att få tag på och till ett jädra pris med ebay, tradera osv..
Krill innehåller massor av mineraler och omega fetter.

Jag har mat på små porslinsfat i karen då kan man se när maten blir dålig.

Katharina skrev:

Jag har inte provat med levande men jag hade några småloppor i svenskkaret i somras och inte tog räkorna dem... Vet inte om de är så bra på att fånga levande smådjur?! ;)

Micromask, grindal, levande nykläckartemia är favoriter med tyvärr har mina kulturer för grindal och micro dött ut helt efter slarv.. =O(