Eurydike skrev:
Har du inga fiskar som kan gå in det åt dig då? Behöver ju inte vara varken många eller stora.

Kjaer skrev:
Jo, det kommer en massa bakterier, men jag skulle tro att dom dör igen eftersom det inte finns någon mat till dom...

Jovisst kan jag sätta i ett par fiskar, tänkte bara jag skulle slippa flytta på dem, det kan ju vara lite stressande.. Tänkte att jag skulle få i både bakterier och skit genom tvättning av filter... Men det är ju iofs också ett baltande.. Ska köpa ett par nya fiskar i morn, då kan jag ju passa på att slänga i ett par i det blivande räkkaret..

Sollid, Patriksg, Katharina; Så räkorna kanske inte är SÅ känsliga som man läst om då. Men jag kommer ändå vara lite försiktig och kommer att göra som Katharina säger. Jag kommer "köra in" akvariumet ca 2 veckor med ett vattenbyte för att ta bort eventuella besprutningsmedel från växterna. Därefter kommer jag köpa några billigare räkor (som kommer från Singapor) hos min akvariehandlare (ca 5 st) för att därefter beställa lite finare räkor (10-15 st SS) från Tyskland) om det går bra och eventuellt några från någon privatperson som har av fin kvalitet. Jag tänkte försöka köpa räkor från lite olika håll.