Annaica skrev:Du tar inte med i ekvationen att människor inte är annat än människor som kan se fel.
Jag kan gnälla jättemycket på saker jag köpte från dig (du var ju så otroligt seriöst så du skrev namn på dina grejer!). Men, jag tar auktionen för vad det är; man köper lite grisen i säcken när man köper små firrar.
Jag tycker väl lite samma. Det är en chansning att köpa på auktion och jag skulle nog aldrig ha köpt fisk utan att själv ha besiktigat dom.
Visst är det fel att skriva par om det nu inte är det, men som du skriver - det är mänskligt att fela.
Skulle det däremot visa sig att samma person gjort samma "fel" flera gånger då kan man nog ifrågasätta om det handlar om fel - kanske i så fall snarare ett avsiktligt fel och det är definitivt inte OK. I detta fallet verkar det dock inte vara så om jag förstått det hela rätt.
Var förövrigt en gång på en akvarieauktion i Chicago och då köpte en person en påse med snäckskalslekare. När han efter några timmar inte sett skymten av några fiskar utanför snäckskalen så klippte han helt sonika upp dom och de var mycket riktigt helt tomma.