Idag på morgonen var den smala rätt seg så jag bestämde mig för att ta upp och titta på den. När jag skulle fånga den med håven så piggnade den till lite, ser egentligen inte jättedålig ut, det är bara det att den är smal och helst ligger på botten.
MEN, när jag tittade på tänderna så blev jag väldigt konfunderad. De är nämligen max 0.5 mm långa, och det när jag drar undan läpparna. Så det finns absolut ingenting att klippa bort! När jag drog lite i läpparna så öppnades munnen oxå så jag tycker att fisken borde kunna få in en larv... ska mata med lite småttigare mat och se hur det funkar åtminstone (fast de har ätit t.ex. röda (stora) larver tidigare...).
För övrigt var det väldigt lätt att hålla fisken i position, följde råden i länken. Har inte bedövat men den här firren kanske är lite slö å andra sidan.
Ska mata på duktigt med frysmaten nu, är det enda jag kan komma på att göra. När jag började mata dem för nåt halvår sedan så fick de frysta larver av olika slag varannan dag och torrfoder varannan. Torrfodret bestod varannan gång av flingor och varannan gång av granulat. De åt granulatet men inte flingorna. En dag i veckan matas det inte alls. När granulatet tog slut efter ett par månader så ersatte jag det med flingor och kanske har det då blivit för lite mat till kulisarna? Dvs. de har fått frysta larver varannan dag och utöver detta snäckor en dag/vecka (en flingdag). Vad tror ni?
Nån som har något annat förslag?