J A D E skrev:
men åter till din malawi mal, finns det fler sorter? har du någon bild? Och fungerar den bra?
Någon som vill bolla lite tips,tankar och ideer?[:-15]
Om jag inte minns helt fel så finns det bara tre sorters mal i Malawisjön, var av de andra två blir "gigantiskt" stora. Så det enda alternativet om man vill ha en biotopriktig mal är Malawimalen (synodontis njassae)
http://www.zoonen.com/visabild.asp?oid=1738331 <--- Där finns en halvbra bild på malen. Han/hon är väl 4-5 cm ungefär.
Jag tycker det funkar bra med den, den äter dock inte alger alls vad jag kunnat lista ut. Men det är en kul mal, då ingen annan fisk i karet sätter sig på den och den är väldigt dagaktiv. :)
Tom. min stora Goldenhanne låter den simma ut och in genom "sin" grotta! :D Där får INGEN annan fisk vara! :D
Tror iaf att du ska satsa på en sorts ciklid och då en förhållandevis liten variant. Titta i artbeskrivningarna här på zoopet så får du tips på en del ciklider som inte kräver så stora(långa) kar.
Hoppas du hittar på någon som du gillar och passar. Kanske du ska satsa på unga/små fiskar och sen när dom blir större byta in mot en ny art?