på min dupla så gör man såhär :)

se till att den är torr, sen gör du rent den med neutralvätskan doppa den sen i ph 7 vätskan och låt värdet stanna upp stannar den på 9.2 så vrider du HIGH till 7 och ser till att den stannar på 7.

Sen gör du rent den igen med neutralvätskan och ser till att den är helt neutral och sen skall den torka igen och efter det skall den ner i ph 4 vätskan och kalibreras på samma sätt som ovan och när värdet är still på tex 5.1 eller 3.7 eller vad som helst vrider du low till den hamnar på ph 4.

Efter det är gjort gör du om high testen för att se att den är på 7.00 är den inte det så gör du om allt igen.

Tips, se till att inte blanda vätskorna för du får du fel värden!!

detta är för min dupla iallfall och jag kan inte tänka mig att det skulle vara annorlunda för dig.

bubbelräknaren ska du ha kvar som referens på hur många bubblor som igentligen går ut. och hur många bubblor man ska ha är en evig fråga.

jag har 520 liter och jag ska enligt många ha 1 bubbla i sekunden men kör ca 3-4.

Det viktigaste av allt är att du inte sätter pinnen på samma sida där co2'n kommer ut.