Lenita skrev:
Jag slutade också med hjälp av Champix. På min finska namnsdag den 25:e juli 2007 - så 25:e verkar vara ett bra datum (eller hur Guy? ;) )

Även jag fick en massa biverkningar, men klarade i alla fall 5 veckor med kuren. Efter det [COLOR=Red]tog det drygt fyra månader att bli av med alla biverkningar.[/COLOR] Jag gick också upp 8 kilo. Kan säga att varenda ett av kilona åt jag mig till med nöje. Jag är hellre knubbig än rökare.

Efter att jag slutade med Champix [COLOR=Red]gick jag ner 2 1/2 kilo på en dag - [/COLOR]så lite var det väl läkemedlets fel också antar jag.

Jag har även läst Allen Carrs båda böcker (dvs även den för kvinnor och håller med om att den blå är bättre), men lyckades inte sluta med hjälp av Mr Carr. Höll upp i två veckor eftersom min reaktion när boken var slut var [COLOR=Red]"hjälp, nu måste jag ju sluta". [/COLOR]Det är inget fel på böckerna, men jag håller inte med honom helt och hållet. Däremot tror jag att man måste ha "bestämt sig". Man måste däremot inte vara helt motiverad med Champix. Själv hade jag mer eller mindre gett upp efter många misslyckade försök.

Något jag däremot håller med Allen Carr om är att ALLA kan sluta. Både min mamma och min pappa har varit inbitna rökare. Båda slutade efter 60. Mamma håller fortfarande på med nässpray och tuggummi. Pappa inspirerades av att jag slutade med Champix och började med det också för att få hjälp med att sluta med nikotintuggummina. Så nu är han också helt fri.

Hade Champix funnits när jag var kring 20 så hade jag kanske slutat redan då, och jag hoppas verkligen att man lyckas få bort de obehagliga biverkningarna så att fler kan sluta röka med hjälp av detta fantastiska läkemedel.

Jag håller tummarna för alla lyckliga icke-rökare som numera är Friiia!

Åhh, tack för infon... Jag tycker fortfarande att kaffet smakar garvsyra emellanåt så jag tror också att det tar längre tid för Champix att gå ur kroppen.. Jag har en massa vätska i kroppen och gick till läkaren för att kolla njurarna för säkerhets skull... det var ju inget fel där så det måste vara Champix för själva sluta röka kan väl inte göra att man samlar på sig vätska... Ett tag trodde jag att jag var gravid :eek: Panik... Är det någon som har märkt den biverkningen???
Champix gör ju att magen stannar också så det var ju inte konstigt att du gick ner så mycket efter :D

Många lägger ju bort boken när de börjar att känna att de är beredda att sluta... För mig var det nog kombin båda som gjorde att jag kunde sluta och att jag hade försökt flera gånger och märkte att det var allt svårare att få igång motivationen så det gick många år emellan försöken till sist...

Sambon blev som sagt knäpp av Champix... Men helsnälla karl blev helt vild i ögonen när han skulle in på Konsum, typ.. :D Jag har en vänninna också som kände hur irritationen kröp i henne och hur hon högg helt våldsamt för minsta sak...
Så jag hoppas också att liknande mediciner kan tas fram men som saknar dessa ruggiga biverkningar.. Men återigen.. vad är biverkningarna på att röka?!

4 månader tog det för dig att bli av med medicinbiverkningarna iaf.. då vet jag... skönt att få min misstanke bekräftad.. trodde att kaffe kanske aldrig mer skulle bli gott.. jag är ju inte beredd att sluta med alla droger ;)