Anteon87 skrev:Läste nånstans att man inte fick ha fisk och dylikt utan att ha dem till salu, det räknades som utställning eller nåt. Min tanke var ju att ha en butik eller affär där man säljer saker som inte finns i varenda affär men även ha en akvariedel. Som en Zooaffär som bara har akvariebiten o tillbehören och byta ut allt annat mot andra grejer som kan tänkas sälja då de sakerna inte finns i staden men ändå finnas efterfrågan.
Man läser "utställningsproblemet" genom att sätta ett så högt pris på "utställningsfisken" att ingen köper dom.
Kjell, min fråga till dig då är om det skulle göra någon skillnad om man gick kurserna och det för att få ha akvariefisk i affären (lockar ju kunder) men att inte satsa på så stor mångfald, utan mer att sälja fisk från lokala odlare och även från mig själv. Kanske 15-18 akvarier (5,6x3ställningar). Sedan ha resten av butiken fylld med saker man kan tänka sig säljer, dvs inte kattsand o leksaker som de andra zooaffärerna har. En blandad affär :)
Det kanske inte finns många affärer,butiker som har en sådan blandning.. Man kanske inte ens får blanda så?
Förstår inte vad du menar - 15-18 akvarier är ju ingen riktig akvarieaffär och har man så akvarier finns det inte utrymme för något som skulle locka någon akvarieintresserad.
Lokala odlare har ett begränsat urval och säljer dessutom i regel till alla affärer på orten så att handla från dom gör en knappast unik.
Sedan skriver du att du skall ha sådant som säljer, men inte kattsand och leksaker och sådant som de andra har, men anledningen till att de har just detta är ju just att det är det som säljer.
Vet inte vad ditt alternativa sortiment är som som skulle dra folk. Det enda du nämnt är Bandtröjor,Drakstatyetter och detta kommer garanterat inte att dra folk till en akvarieaffär och om det nu är detta som säljer, satsa då enbart på det istället för på akvariefisk