Mitt första akvarium fick jag ärva av en släkting, det var i slutet på 80-talet. Jag hade ingen egen lgh då utan flyttade runt i andra och tredjehandslägeheter i ett antal år..
Så jag vågade aldrig fylla akvariet..blev rätt less på att släpa runt ett 200 liters med tillbehör och en massa sand så när en kompis frågade om han fick köpa det så så jag JA!

Nu är jag en ensamstående mamma med en liten dotter som fyller 3 år idag (söndag). Min dotter älskar djur men jag är allergisk mot pälsdjur så det är inte att tänka på att skaffa något djur..
Men vi går ofta i djuraffärer och när vi var där i november så tjatade hon som vanligt om en hamster, råtta eller marsvin.. Då sa jag att det enda som vi kan skaffa är fiskar..Jippi sa hon då..hmmm..vad sa jag nu..
Jag som inte kan ett dugg om fiskar och akvarie..hjälp! När vi kom hem sökte jag på internet och fann denna underbara sajt! Så när djuraffären veckan efter hade bra pris på ett 54 liters så slog jag till.. Nu är jag fast! Dottern har döpt fiskarna och brukar säga till mig att, mamma du fåår titta på mina fiskar..
Nu har min platy, förlåt..dotterns platy fått bebisar..såå spännande!

Inte trodde jag att jag skulle bli så intresserad av akvarie och fiskar..:-)