Okej jag viste inte det. Men nin kompis har bara 3 platysar i ett akvarie och en min andra kompis hade bara två guppysar xD Så den första kompisen har bara en sebrafik i ett kar och så läste jag om en som bara hade 5 diamant tetror. Eftersom alla nästan alla av dehär fiskarna bara blir ca 6cm så tänkte jag att de kanske inte har likastort behov av simmet för jag har trot att stimet är mer som en trygghet. Men det har tydligen visat sig att jag har helt fel xD Play är nästan enda fisken jag kan tänka mig att lämna bort, molly vill jag ha för att det inte ska bli gör mycket färger, så säger min farmor att guppysar är kul fiskar att föda upp. Diamat tera och fjärils ciklid är mina absolut favoriter. Så vill jag ha sebrafiskar för att de har roligt betende. Pansarmal vill jag ha för att cikliderna trivs ilah med dem, vinkel tror tycker jag att är väldigt fina och jämar ut massor av färger. Så guppysarna och platysarna har jag hört att är roliga att föda upp och dessutom bra nybörjar fiskar.

Jag hade tänkt såhär
3st guppysar
4st fjärilciklider
3st sebrafiskar
5st diamantetror
3st vinkeltetror
3st platy
3st mollysar
2st pansarmalar