Whistler84 skrev:
Lite grand... Har legat lite på is senaste halvåret, då andra halvan av duon är upptagen med heltidsjobb + heltidsplugg + flickvän + två band till. Sen har datorn i hemmastudion strulat lite också, men nu börjar det se ljusare ut till våren! :)

www.screaming-silence.com

Jag började spela metal redan på 80-talet och har varit involverad i flera band då jag behärskar flertalet instrument med betoning på bas. Det där med duo och trio etc får man nog sätta sig över om man skall vara verksam på en hög kreativ nivå. Jag har själv de senast åren spelat alla instrument på egen hand MEN så var det just det där med datorer... Efter närmare 800 färdigputsade riff och ca 4 års arbete så stendog min dåvarande dator så numera drar jag fram min uråldriga 16 kanalers "porta" när "abstinensen" kliar ända ut i fingertopparna om jag inte bara känner för att roa mig lite med E-MU 0404 Digital audio system...
Det intressanta här är att metal och ultravox på sätt och vis nämns i samma tråd då jag i många år lyssnat på ultravox (och Depeche Mode) i smyg vid sidan av så att säga, förr var man liksom "tvungen" att välja sida... he, he...[:o]

Har märkligt nog lekt med tanken att köra några ultravoxlåtar i metaltappning och rejält nedpitchat då såklart. Finns flera bra metalversioner på DM-låtar men jag har aldrig hört detsamma gällande ultravox.

Slutligen så vill jag säga att jag lyssnat igenom materialet ni länkat till och tycker att det lät rätt hyffsat (för att komma ifrån Jönköping:D) men undrar om den "rena sången" var riktigt genomtänkt..? Med den rösten och till den musiken så hade jag kört mkt chorus och reverb...Eller iaf "peppat upp den" som Dave Gahan sa en gång...;):)