Kjell Fohrman skrev:Så om jag fattar det hela rätt så om nu t.ex. Whistler84 har sina egna foton på en extern sida så kan han "lägga in" dom här vilket jag tycker borde vara helt OK (enda nackdelen är väl då om Whister84 i framtiden sedan flyttar på sina foton så kommer inte de inlagda fotona på Zoopet att funka och sidan se rätt konstig ut).
Däremot så om jag nu som sagt fattat det hela rätt så kan man på detta sätt även att kunna "lägga in" andras foton på Zoopet och detta är då uppenbarligen inte tillåtet om det inte tydligt framgår var fotot är hämtat ifrån.
Det står så här: In-line-länkar har en annan karaktär. De länkar in, dolt för användaren, material från en annan webb-sida. Användaren är här omedveten om att materialet han/hon tittar på är hämtat från en annan webb-sida och man har därvid kränkt upphovsrättsinnehavarens rätt. Denna typ av länkning är därför inte tillåten.
Länkar man in bilder i ett vBulletin-forum syns det inte inte att bilden är länkad från en annan sida. En lösning skulle kunna vara att man lägger in någon automatik som lägger in en text vid bilden om att den är länkad.