Cedor skrev:
När du nu tog upp ämnet; har fått hem föräldrarnas gamla kar på ca 44l (50*30*30 cm) och funderar om detta passar bra till odlingskar för mina kakaduaciklider. Visserligen vaktar just nu en av honorna rom i det stora karet, men jag tror chanserna är små att det kommer bli mycket av det då de delar karet med två Ancistrus sp. och 11 Lykttetror. Är det kanske bäst att låta det lilla karet enbart befolkas av kakaduahonan och hennes blivande små, eller kan jag ha nån mer fredlig art tillsammans? Vore roligare om det går ihop med fler arter :)
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag har ett 45 liters med ett par Apistogramma hongslo tillsammans med tre Pygméguramis och två Otocinclus vestitus. Eventuellt finns det även två Lakritsgurami i karet med dom har jag inte sett på länge.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Håller just på att försöka sänka Ph i detta kar (se inlägg tidigare) eftersom jag vet att Ap har lekt men jag tror att rommen har möglat pga av för högt Ph värde.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Så det fungerar med rätt sorts Ap i en sådan liten burk. Hannen jagar honan ganska flitigt när hon är brun men skadar henne inte. När sedan honan blir lite sugen och växlar till gult så blir det ombytta roller och honan jagar hannen.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Kan tillägga att denna lilla burk är som värsta tätbevuxna djungeln med växter, så det finns möjlighet att gömma sig trots att den är liten.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]OBS: Vägen till fram till denna något udda fiskblandning är lång och är en helt egen historia som inte passar in att berätta här.[/SIZE][/FONT]