Olorin skrev:Intressant C90368. Jag hade inte tänkt dela upp bottenytan i mitt 600 liters strikt utan lämna lite öppningar i "murarna" av rötter och växter och blanda apisto arter. Ha mina Pucallpaensis(förhoppningsvis är det 2 hannar och tre honor, men de är inte utvuxna så det kan bli 4-1 eller 5-0 med) lägga till ett par Borelli och ett par av Pulcra vilket skulle ge 4 par totalt, men dina erfarenheter säger att det skulle bli krig då eller? Just nu går pucallpaensis i 250 liters utan problem.
På tal om tetror börjar jag fundera på om mina rosentetror kanske är vassa rövare för de gör blixtsnabba attacker när man matar så jag har svårt att se att någon kan hinna freda yngel om de verkligen skulle attackera, men de kanske de inte gör.
[SIZE=3][FONT=Times New Roman][SIZE=3]Mina två hannar Trifasciata och Nijsseni står mitt i burken (400 liter) och munfäktas, som värsta Tanganyika ciklider, hoppas du vet vad jag menar. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Plockar du i för många hannar så kan det bli fred men ingen lek i stället. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Ett väldigt dåligt exempel. Jag hade skalarer i mitt 200 liters och dessutom Kongotetra. Jag insåg att burken var överbelastad och gjorde mig av med Kongotetrorna. Efter någon vecka lekte skalarerna för första gången, trots att de varit könsmogna i över ett år. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag har aldrig haft Rosentetror så de kan jag inte uttala mig om. Men jag har Citrontetror, Kardinal, Neon och Rödmun och de är definitivt yngelrövare när de väl har fått vetskap om att det finns yngel. Det verkar som att de har taktiken i ryggmärgen, några går rakt på och blir bortjagade medan andra kommer in från sidan och tar för sig.[/SIZE][/FONT]
[/SIZE]