NiXoN skrev:
Riktigt vackert Lasse, måste säga att ditt kar är de mest intressanta RSM jag sett.

Din mörkerkorall är den helt utan zoohex?

//NiXoN

Ja - den är en släkting till vår (här på västkusten) död mans hand. Den lever djupt och mörkt. Även död mans hand är vacker när den skickar ut polyperna - tyvärr är det inte så ofta - har bara sett det på jobbet några gånger. Min verkar dock trivas bra och reagerar helt tydligt om jag kramar filtret eller matar med cyclo-ez. Jag har haft den någon månad och den blir allt bättre.

Jag tycker det är helt otroligt vad ett 110 liters akvarium kan bjuda på vad gäller liv och konstigheter. Jag ser något nytt nästan varje vecka (eller till och med dag). Det senaste som jag inte hade den minsta aning om var en nakensnäcka - helt svart som jag såg för några dagar sedan. Trots jag har såpass mycket fisk i karet så är det fullt av småräkor och smådjur. Jag har en ormsjöstjärna som städar, jag har sett en 15 cm borstmask, det börjar komma nya "fjäder" borstmaskar (gjorde misstaget att prova en liten picassotryckare :) Den tog alla jag hade tidigare). Jag vet att det finns några krabbor mm.

Det var detta jag ville åstakomma när jag startade karet och som bestämde lite vilken teknik och dylikt jag skaffade. Nu går jag dock i funderingarna om att ta bort mycket av den stora fisken (över 4 cm) och ersätta den helt med de småvuxna arterna (max 3 - 4 cm). Får se hur det blir med det. Skall dock skaffa lite mer Evoiter och ha i några småkar under tiden.

MVH Lasse