Lite i efterhand kanske... Men ändå, ytterligare en historia om Kuhliiålar.

Hade 2 stycken, och efter ett tag hade jag bara en kvar. Inte så konstigt tänkte jag, den har väl dött. Brydde mig inte alltför mycket. Sen så skulle jag möblera om på mitt rum, och därmed flytta på akvariumet. Och gissa vad jag hittar bakom det, i en dammklump? Jo, den där Kuhliiålen jag inte sett på ett bra tag... Den hade klättrat ut ur akvariumet längs med sladden på doppvärmaren =/

Sen skulle jag några månader senare byta akvarium, från 96-liters till 200-liters, och hade inte sett den återstående Kuhliiålen på 2-3 månader. Men så när jag ska fiska upp malen ur det gamla akvariumet så vad hittar jag om inte en väldigt levande Kuhliiål? Den var inte det lättaste att fånga, om man säger som så. Men fick över den till det nya akvariumet, och den verkar trivas där :)

Hade fram tills idag inte sett den på 2 månader, igen, men nu har jag bättre koll på fiskarna och den brukade komma fram när jag matade dem i början. Så idag köpte jag nya växter till fiskarna, och skulle möblera om lite. Så när jag lyfter på en sten är den där, väldigt levande, igen. Men ja, nu har den gömt sig ytterligare en gång, får se om den kommer fram när de får mat senare ikväll.

Förresten, bara en fråga om Kuhliiålar, hur gamla kan de bli? Har haft min nuvarande i 2-3 år...