Micke_A skrev:
Tja, det där sista säger ju i alla fall emot en gammal myt, att tjejer är mer ordentliga och hellre städar än killar. Det där är nog högst individuellt, liksom det mesta annat.

Jag är bl.a allergisk mot t.ex skåpsluckor, lådor, toadörrar, och toaringar/lock som står öppna.

Men där pratar vi om småflickor som inte hade fått sina könshormoner ännu. Med östrogen tror jag att ordning och reda, rent och fräsch följer med som en förberedelse inför bebisar.
Medan killarna ska ut och jaga och pysslar om tekniken när testosteronet slår till. Det där med "grottmänniskan" i oss har jag sagt förrut.. Jag tror att han lever i oss, Özin, eller vad hette han?! ;)

Nej, men individuella olikheter hade vi pratat om. Jag tycker att det är löjligt med snack om att en riktig karl inte kan visa ömhet, bry sig om att ha fint hemma, vara kärleksfull osv. Det visar bara hur osäker han är. Fisa, lukta illa, inte bry sig om hur han ser ut, sjuka skämt och vara allmänt otrevlig... Äckligt, inte manligt eller kvinnligt... Det har vi också pratat om förrut.
Det visar bara på hur obalanserat feminint och maskulint är i vårt samhälle.. Hur osäkra och oharmoniska folk är.. :) Ha ha.. nu lät jag nästan religiös.. :D