PixelHermit skrev:[FONT=Garamond][SIZE=3]Ja, [FONT=Times New Roman]Taeniacara candidi[/FONT] är snygg - lite speciell också, eftersom det är den enda arten som finns i släktet, beskriven år 1935. Den är väldigt lik [FONT=Times New Roman]Apistogramma[/FONT], precis som du skriver. Den är beskriven som [FONT=Times New Roman]Apistogramma weisei[/FONT] år 1936, och man kan hitta den under det namnet ibland, både i böcker och på nätet. Det namnet är dock en ogiltig synonym (sedan 2003 tror jag). Förlåt allt taxonomi-snack, men jag blir lite exalterad när det rör sig om äggläggande tandkarpar eller sydamerikanska dvärgciklider... :rolleyes:[/SIZE]
[SIZE=3]Själv har jag bara sett dem "live" en enda gång, i Berlin - snygga! Din hane borde färga ut mycket snart. Honan färgar ju inte ut alls på samma sätt, men borde i varje fall bli ett par centimeter längre än din hane, som fullvuxen. Jag köper gärna ett litet gäng av din första kull sedan, när de blivit tre-fyra månader gamla! :) [/SIZE]
[/FONT]
Oj, tack för infon! Ynglena ska visst växa väldigt fort har jag läst. Jag ska uppdatera tråden då och då, så håll gärna koll :)
Annars tror jag att dom har kvar syskonen till mina i Nol Cikldhobby om du bor nära.