Humm, skall nog se till att ta bilder av det när jag kommer hem inatt, men kan försöka förklara det lite, insåg precis att jag varit rätt jäkla otydlig på den punkten, :P
För det första är dörrarna öppningsbara:O
Karet kommer gå att dra ut ungefär 15cm, vilket är ungefär hälften utav karets djup, rullbeslagen håller utan problem för tyngden så det är ingenting att oroa sig för:) 15cm gör att man med lätthet kommer åt hela karet, mata fiskarna finns det gott om plats för bara man öppnar upp dörrarna. Karet väger väl omkring låt säga 50kg, således kommer 25kg att komma utanför möbelns centrum, dock kommer det som agerar motvikt vara karets övriga 25kg, ca 70kg ifrån det större karet samt möbeln som väger tillräckligt mycket för att jag skulle välja att inte bära den i trappor ensam:P således en bit över 100kg agerar motvikt till dessa 25kg, varav minst 40kg ligger i akvariemöbelns bakkant:)
Vet inte om det vart tydligare, men skall försöka ta bild på karet utdraget ikväll, har även kört igång det nu för någon dag sedan, så det kommer en bra uppdatering inatt/imorgon:)