TheRoblin skrev:
Funderar starkt på att köpa att par BTN-moduler till mitt 540l:s. Har två tetratec1200 ytterfilter.:)

Det jag undrar är vad som exakt menas med "filtermoduler"? Kan man ha filterinsuget bakom Modul A. Vilken kapacitet har rasterna i förhållande till filtret? Kan jag ha båda insugen i samma modul plus mekaniskt filer (filterbitar) eller är det bättre att separera dem i varsin modul?:confused:

Om det går har jag tänkt att ha två Modul A i vardera hörn och ev. ett ytterligare, kanske en modul U. :DHar någon sett bättre pris än PWSS?

Tjenamoss.

PWSS har bra pris på dem...! Det enda är att det är svårt att få en känsla av hur stora de är innan man klämt på dem. De är stora :)

Filtermodul är en mer kubiskt formad modul. Så att du ska kunna få plats med filtermassa+en ordentllig pump.
Modul A är ingen filtermodul utan en hörnmodul. Dock en ganska stor sådan. Så det går säkert att få ner en pump och en del filtermassa. Har dock inte klämt på denna själv...

Kapacitet raster/filter? Menar du raster/pumpar? Jag kör ett raster på 60mm per 1500l/h pumpeffekt. Fungerar klockrent.

I ett 540 hade jag kört 2 moduler med filter. En filtermodul samt en större vanlig modul (typ kantmodul H). Då blir det en trevlig mängd filter :)
Annars går det ju att köra en modul med all filtrering.... Beror på din fisklast! Kör mbunas i min som bajsar mycket = 2 stora filtermoduler + stort eheim externt filter + 3xstora powerheads.

Posta resultat sedan!
Här är lite bilder på mitt modulkar.
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=99595

Mvh

Stefan