axeisi skrev:hejsan.. rolig tråd:) har själv lite odling hemma:)
Men en sak du ska tänka på eller som jag har hört här iafall, de affärer jag pratat med vill köpa inte ganska stora mängder fisk åt gången (30-60st) med tanke på karantän osv.
dvs att man måste få upp gaska många yngel åt gången. (det kommer jag få svårt med)
men det är som sagt i uddevalla:P..
om jag skulle varit du så skulle jag sattst på 2-3 arter och då ganska svåra och som inte odlas i närheten. men det är ju bara jag..
bra filtrering är ju filterkammare! då kan du ha innerfiltret bakom och bara leda ut utblåst i en slang. har själv det fast istället för innerfilter så har jag en fontänpump (ett jäkla sprut) som jag satt på en ganska lång trädgårdsslang med massa hål i, fult som stryk men praktiskt:P
Axel
Kan tänka mig att affärerna ofta får problem att ta emot större mängder! Får höra mig för noggrant innan. Efter mycket tankeverksamhet har jag också kommit fram till 2-3 arter är tillräckligt. Varje art kan behöva 3 akvarium om dom ska odlas. Ett för hållning, ett för lek, ett för att driva upp ungel i.
Filterkammare har jag tänkt på. Behöver bara rengöring ca 2 ggr per år? Man sätter filtermassan emot ett hörn och har en pump bakom som drar över vattnet genom en slang, men har ni några tips på hur man fäster filtret? Silikona fast en rostfri hörnprofil där filtrets ändar ska sitta?