drd skrev:
Då kan man ju lika bra sälja all sydamerikafisk man innehar och startar upp ett malawikar nu då för om jag ska va med igen så lär det inte bli med nåt kort på nån av mina nuvarande fiskar för då faller allt på den idiotiska regeln som jag då för övrigt inte sett heller innan insåg jag nu.

Rättare sagt regel 2 har väl funnits innan men nu måste kjell ha modifierat den lite då.

Nästa gång nån skickar på en fisk/räka/annant som varit med tidigare med samma fisk/räka/annant hoppas jag det blir samma trams som nu då.

Zoopetare ! ni måste ju hålla med att den är helt vansinnig ju.:confused: Regel 2 alltså.

Nu överreagerar du och tolkar reglen helt fel. Man kan fotografera ett objekt på flera olika sätt utan att bilderna blir lika. Kolla bara på Sonjas räkfoton, samma räka men ändå inte samma bild. Exemplen kan göras fler. Om man däremot fotograferar ett stillasittande objekt, flera bilder i följd, utan att flytta kameran, ändra brännvidd eller på annat sätt förändra bildvinkeln, då tycker jag att det blir samma bild.
Huvudreglen blir alltså, tänk till innan du lägger in några bilder i arkivet eller dagboken.