Tack för ditt svar Toccata!
På de affärer jag köpt mina planter har de sagt åt mig att inte ta bort vaddet, eftersom det förstör rötterna, och i vissa fall inte heller ta bort krukan. Det är lite svårt med växter tycker jag, men när jag planterar och gör om i fortsättningen ska jag pröva att avlägsna allt vadd och krukan.

Jo jag tittar allt efter fler låga växter, ska skriva upp namnet på en lapp.
Vad gäller det estetiska så håller jag med. Naturligt ÄR snyggast. Av någon anledning så kunde jag ändå inte låta bli att slänga ner lite plast, trots att jag i förväg bestämt mig för att inte göra det. Men jag kommer med största sannolikhet att byta ut plastsaken mot någon natursten, eller någon rot. Att blanda olika naturmaterial tycker jag är snyggt.

När jag tänker efter så har jag nog sett en så stor slöjstjärt någon gång. Har läst här på zoopetsartbeskrivningar, men jag kollade väll fel. I vilket fall tror jag inte att de lämpar sig som dammfisk på samma sätt som guldfiskar.

Och om skålen: Jo det gör ont att se dem. Jag har väll mer eller mindre övertygat min far om att det inte är acceptabelt, tror till och med att han kan tänka sig att sponsra ett nytt akvarium till mig, bara han slipper att tänka på det.
De har redan en sån där akvarieDVD OCH hon har dessutom sagt att hon planerar att använda skålen som vas. Med fiskarna i. :(
Att det är olagligt att ha fisk i en sån skål det vet hon redan (det sa de som sålde skålen, så hon lovade att hon skulle ha den som vas).

Hon är inte farlig för människor, men hon är husdjurens värsta fiende. Hon försökte också förgifta sina barns hamster med råttgift, men den dog aldrig.