MaxB skrev:Det där ser ut som någon typ av "popeye" och kan vara en bakteriell infektion.
Vilka mediciner som biter på det är jag dock osäker på, jag skall kolla runt lite. Någon annan kanske vet med bestämdhet och kan skriva in?
Jag hade några Fjärilsciklider för ett antal år sedan som fick såna där enormt uppsvullna ögon - och dom dog tyvärr ganska fort....:(
Fan, jag känner med dig - det är alltid trist när karen liksom inte sätter sig och man kan koppla av och njuta av dom. Men du har ju Marlieriparet i burken och dom verkar ju vara riktigt stabila. Plocka fram det berömda tålamodet nu, se tiden an och vänta ut hur det blir med stapparna.
Ocellatus kanske skulle kunna vara något för herrn att prova...?:)
[COLOR=blue]Ja, Ocellatus... Hmmm, jag får kolla på det:p[/COLOR]
[COLOR=blue]Grejen är den att det ser inte svullet ut på det sättet. Kompisen hade också fjärillar som fick det, en klarade sig faktiskt utan att han tillsatte medicin. Denna stackars Stappen har nog skrapat sig/bråkat så att det skadats. Det lixom nästan blöder, eller vad man nu ska säga. Den simmar lite ostadigt, men verkar inte må dåligt eller så.[/COLOR]