firefox75 skrev:
Jag kör med ytterfilter av:
rena, eheim, am-top, sunsun(806,808,uvc), aquael, fluval...och tycker att alla filter är minst lika bra bara man inte tror sig kunna alla märken.
Menar om eheim och am-top tillsammans tagit fram en såkallad lågbudget variant(mycket för att eheim vet att deras kostar massa) så är ju det kvalitet.
Menar eheim sätter sig ju inte i någon stol direkt.
Jag ser am-top som det mellan steget mellan eheim pro och eheim pro2.
Så hade eheim själv lanserat eheim pro1(eller vad det skulle kallats) hade nog många inte rynkat på näsan.
Ex. jag testar just nu tetratecs ytterfilter för att kunna sälja framöver och när jag plöjde igenom manual så förstod jag att jag gjorde fel vid förra testet.
Så jag kan faktiskt säga att jag kommer att börja sälja tetratec om jag kan få till något bra kontrakt.
Om jag får lägga mig in med 2 frågor:
1. Kommer i framtiden att köpa ett akvarium mellan 54->100liter. Tänkte ha det som växtkar + vanliga sällskapsfiskar i nån lämplig blandning (guppy, tetra, platy, svärdbärare etc). Vilket AmTop filter skulle du rekommendera för ett sådant akvarium?
2. Bara nyfiken, men då jag har Tetratec och kommer att rengöra det nångång i framtiden, vad gjorde du för handhavandefel? Vill undvika att göra samma misstag när jag skall rengöra.