matte159 skrev:[COLOR=blue]Där ser ni, det är något som jag gör fel! Frågan är bara vad! Två Stappar på massa snäckor, ändå dör de! Jag blir så arg på mig själv! I det lilla 63L karet dör ingenting, men i mitt större dör allt! VARFÖR, VARFÖR, VARFÖR! Det är säkert inget som ni kan svara på, men det känns helt åt skogen att de bara dör och Jullarna som ska vara ett lekpar tar inte fram några yngel. Där dyker ännu ett "varför" upp. Jag har laggt ner jättemycket tid för att få det bra. Kompisen har troffar men har ingenting som de kan leka i eller nått sådant, ändå lyckas han få yngel på dem. Mina Jullar som är näst intill ensamma i ett stenröse i ett akvarium på 222L vägrar att leka. Livet är orättvist:p De enda som verkar trivas som fisken i vattnet är malarna. Plecon är framme hela tiden och Royal Plecon är framme hela natten och gnager på rötterna till förbannelse, ni har ju sett hur bottnen ser ut:p[/COLOR]
Hur var det nu med det där tålamodet! Har inte farbror Max sagt att det tar lång, svidande tid?
:):):)
Nå, ut med den siste mohika... stappen - och ner till butiken med den, eller skänk bort den till någon som behöver en extra stapp, på annonssidan.
Sedan skall vi bygga upp ett gott extra stenröse i andra ändan av karet - T-skejpa lite vet du;) - När det är gjort kanske jag kan håva ur lite Gracilis ur baljan - eller så kollar vi - lugnt och stilla - vilka andra fiskar du kan släppa i där. ALLT kommer att lösa sig!!!:)