Azur skrev:Som alla(?) spetsar jättetrevlig, aktiv, massor av "sisu", och skällig. Jag tycker personligen bättre om finnspets, men jag gillar mindre hundar med massor av personlighet.
Ja, jag tycker också om hundar med mycket personlighet, själ och kraft. Min älsklingsras är ju Boxer. [:-64]
Finnspetsen skäller också mycket eller??? Det är sjutton jobbigt!!! Speciellt om man bor i lägenhet som mamma gör, då skäller hunden så fort någon går i porten. Som Boxer t ex lär sig ju att grannarna får gå där, att det är normalt, men vissa hundar skäller som galningar år ut och år in.. :eek: Säg nu inte att det beror på stimula för det har varit välstimulerade hundar också... X:ets dobbertik som satte igång och tokskällde på folk som gick nere på gatan när jag bodde på 4:e våningen... MITT I NATTEN.. jag satt nästan fast i taket!!:D
Kompisens schäfer som skällde år ut och år in på samma gata utanför huset... lärde sig aldrig..
Shiban här nere på gatan som skäller varje gång man går förbi, speciellt sent på kvällen.. stackars familj... ;)
Det är väl så med alla spetsar att de skäller mycket, utom Basenji då men den kan ju inte skälla speciellt bra och borde tillhöra jakthundarna, tycker jag. Om du gillar personlighet, Azur, så skulle du prova Basenjin.. :D