batski skrev:Jag vet inte hur ditt filter ser ut, men jag skulle tro att du kan greja det genom att köpa en bit blå filtermatta och skära till den så den passar.
Mitt filter ser ut som detta på bilden: https://sklep.aquael.pl/wcsstore/AquaelB2C/upload/Grafika/Fotki_strona/Akwarystyka/Filtry_wew/Turbo/01030_maxi.jpg
och det är den nedre filterdelen som inte går att få tag på längre, men jag får väl köpa den till 1100:an istället och hoppas att den passar någotsånär.
toccata skrev:Har du tagit bort kolet? Om inte, så tycker jag du ska göra det. Enligt min erfarenhet har det varit flera inlägg här på Zoopet som fått problem när kolet inte "funkar längre" med fiskdöd som följd... Dumt att ha kol om man inte har sjukdomar och konstigheter, så många klarar sig ju bra utan det :)
Jag har inte tagit bort kolet än, men det ska jag nog göra nu. Fiskarna dör inte längre, men jag vill inte att kolet ska vara en orsak till att dom dör. Jag har blivit så fäst vid som nu. :D
Om jag ska byta ut filtret. Ska jag då låta det nya ligga i akvariet innan jag byter eller är det bara att byta rakt av? :confused: