Ancistrus är jättebra på att äta alger, så var glad för ditt monster :) Bra att du inte gör rent så mycket i början. Det är ingen fara om det kommer lite alger i början heller, det räcker att göra rent rutorna och låta allt annat vara. Men det är jättesmart att plantera snabbväxande växter (finns olika, sök på forumet), för dessa börjar snabbt ta upp en massa näring i akvariet, och då konkurreras algerna bort :)
Ancistrus-monstret behöver speciella algtabletter att äta, men det räcker att mata honom med en (när lyset är släckt på kvällen) cirka var tredje dag nu i början. Jag kan rekommendera en påse som heter "Hiikari algae wafers", om du hittar den, för min ancistrus älskar dessa. Annars går det säkert bra med en annan tablett, men det ska vara en sån som är för sugmalar som är algätande.
Själv har jag ingen doppvärmare och mitt vatten håller en temperatur på 23-24 grader. Jag tycker 25 grader är lagom egentligen. Allt beror på hur varmt man har hemma. Men hursomhelst, att ha doppvärmare är okej! Men var jätteförsiktig och sätt den på den lägsta temperaturen i början... Doppvärmare är nämligen ofta felinställda, så den temperatur som värmaren har på sin skala (tex 27) kan ge en temperatur på 30 grader om man tittar på en vanlig termometer... Så man får prova sig fram innan man hittat exakt hur doppvärmaren ska vara inställd.
Min ancistrus-mal blev helt galen i doppvärmaren och ville sitta på den hela tiden... Därför tog jag bort den.
När det gäller filter så handlar det som ansjo säger om hur många liter den pumpar per minut, det bör vara några gånger din egen akvarie-storlek. Sen är det också bra ju större filter-yta som filtret har. Om det ser väldigt litet ut och har väldigt lite filter-skumplast i sig, så kan det vara lite för litet för akvariet. Ju större yta för nyttobakterierna, desto bättre vattenkvalitet :)
Men du kan ha detta nu i början. Om du senare vill köpa ett annat filter, så ha då båda filtrena parallellt i akvariet i en månad minst! Så att nyttobakterier hinner bildas i det nya. Sen tar du bort det gamla.
Lycka till med ditt nya akvarium :)