Kramfors skrev:
Jag vet inte om CairnTerrier som ras anses farlig, tvärtom tycker den om barn.

Men även en CairnTerrier som attackerar en människa ska avlivas.

Inte verkar en sådan här hund vara "farlig" http://www.kramforskoi.com/hund/Wiskey%20080113s.jpg

I mina ögon ser det ut som en aggressiv, ettrig liten bitande sak som står bakom husse och skäller men springer och gömmer sig när det gäller.. Bortskämd och ouppfostrade är de till 99% dessutom... Det är min uppfattning om liknande hundar.. Jag kanske ska starta en "förbjud alla golvmoppar tråd"?!!! :D

qenzo skrev:
Det spelar ingen roll vad som sägs som motargument i den här tråden. De som opponerar sig oavsett svar har redan gjort sin uppfattning och kommer inte att ändra sig eller ens försöka se läget med mer öppna ögon.

Det finns inte mkt vettigt i den här trådstarten och tyvärr gör några bort sig om och om igen utan att själva förstå det.

Tjafset som tydligen söktes, har blivit serverat på silverfat. För inte ens svar som att "smaken är olika" gällande hundar är godtaget. Det är ju inte deras sätt att tänka, och därmed fel [xx(]

Antipati och okunskap lyser igenom hela tråden.

Jag håller med till fullo.

Det är ytterst sällan det är fel på hunden. Precis som människor så är de flesta psykiskt friska. Understimulation, flockledare och kastrering är vad som felas i 99.9 % av alla tokiga hundsituationer.. [:-174]