morphriz skrev:
Intressant att så många missar min poäng.

1/ Dansk medias ompublicering hjälper ingen eller fösvarar inte yttrandefriheten.

2/ Muslimer i arabvärlden är arga och rädda för västvärlden pga det övervåld vi f.n. brukar mot dem i afganistan, i irak och i de gömda fängelsesystemen.

3/ Muslimska galningar, terrorister och andra, är lika farliga som västgalningar. Men västvärldsgalningar, som ex Bush et. al., gör mycket större skada när de går lös på folk.

4/ De flesta muslimer jobbar, har familjer och barn. De hoppas på en bra framtid för dessa med fred och frihet. En extra titt visar att vi har mycket mer gemensamt som människor än vad som skiljer oss pga religion eller annat.

Jag är pacifist och humanist. Jag köper inte att det finns ett så stort hot som vissa västregeringar vill att jag ska tro.

Det var ingen som missade din poäng. Hur många skämtteckningar osv finns det inte på Jesus???

Jag känner och umgås med ganska många araber, hur många känner du?? Det känns som att du bara är en idealist som sitter någonstans och anser utefrån humanistiska ideal. Men min egen åsikt i frågan är fortfarande precis som hippies... Förståelse från båda sidor...

Den enda åsikten jag inte kan låta bli att ha när det gäller dessa länder är att de ligger ungefär 100 år efter oss i utveckling och att vi kanske försöker att tvinga på dem en förändring för fort. Vi får inte glömma att det bara är 100 år sedan som respektabla, gifta kvinnor skulle ha huckle och dölja håret i Sverige också!!!

Återigen, förståelse från båda sidor... [:-174]