Jag håller med Lones.
Jag har en skål på 6-liter och jag frågade i flera djuraffärer/akvarieaffärer om man kunde ha en kampfisk, och de sa att det går jättebra, så jag köpte grus, pump, en plastväxt och kampfisk-mat. Sedan köpte jag en jättesnygg kampfisk som jag har i skålen.
När jag kom hem så skrev jag ett inlägg där jag berättade att jag hade köpt en kampfisk och lagt i en 6-litersskål och de flesta skrev bara att det var ALLDELES för litet och att jag inte kunde ha kvar honom. Jag blev ganska ledsen eftersom jag hade köpt en massa grejer och frågat runt så mycket.
Jag tror inte att de behöver _minst_ 20 liter..
Endel som svarade på mitt inlägg lät ganska arga och det är ju inte så kul eftersom jag faktisk HAR frågat i djuaffärer och köpt massa grejer.
Det var ju som Lones sa, det var ju min lilla "dröm" att ha en kampfisk eller något annat i skålen och nu känns det lite som om de har förstört. Men jag försöker att inte tänka på det, för det är en fisk som trivs i små utrymmen.
Hoppas att inte någon blir allt för irriterad/arg på mig nu, men detta är vad jag tycker!

// Sofie