lili76 skrev:
Nej, så är det ju med nästan allt. Det som fungerar på en, fungerar inte på annan.

Har en väldigt god vän som fick ta bort sin av samma anledning, fast även hos honom blev det pyodermi. :(

OM man nu ska dra slutsatser av ett så litet underlag får detta väl snarast ses som att det är minst lika troligt att det inte fungerar alls och att det var något annat som gjorde att den ena hunden tillfrisknade just då...

Har för övrigt också fått ta bort en hund (tervuren) efter att ha kämpat i år med infekterade hudsår.

(Det verkar vara OK med OT i den här tråden)

On topic: Förslaget att förbjuda just rasen Rottweiler är absurt. Hade det handlat om att förbjuda stora hundar hade jag haft mera förståelse, även om jag tycker det är en urbota dum idé. Hundar kan bitas och de kan skada både människor och andra djur. Vad som behövs är i första hand att de som skaffar hund har kunskap och rätt avsikter och i andra hand verktyg att hindra de som ändå är olämliga hundägare från att ha hund. Jag är inte helt främmande för en hund-licens eller obligatorisk 'hund-körskola'.