Tougaye skrev:trött på att alla har åsikter! på att man har två slöjskärtar i ett multi kar med molly och platy och två malar
Du kan ändå inte bli upprörd över att folk har åsikter? Du måste ju själv ha åsikter om en del olika saker? Det är väl bra med åsikter, eller? Tyvärr är det så att få verkar veta att guldfiskar behöver rätt stort utrymme och trivs vid lägre temperaturer än tropiska fiskar. Att som du ha både molly som ju är värmeälskande och slöjstjärtar som vill ha något lägre temperaturer för att må bra är tyvärr ingen bra idé.
Tougaye skrev:skulle va kul att höra något posetivt om guldisar
Javisst, guldfiskar är trevliga och ganska intelligenta.
[/QUOTE]har ett rätt så sort kar för dom .skulle dom växa ur det skulle jag fixa ett nytt hem åt dom[/QUOTE]
120 liter är inte ett rätt så stort kar för slöjstjärtar. Det är faktiskt den minsta rekommenderade storleken på Zoopets infosida om slöjstjärtar.
Tougaye skrev:vad har ni för åsikter om dom ??är dom det lägsta fiskar man kan ha i ett kar eller??själv tycker jag dom är rätt så mysiga ..ps om det inte är dom som ser helt knäppa ut:)
Hmm, de lägsta fiskar??? Jag tror du har missuppfattat detta. Jag och många andra med mig har ingenting emot individerna och arten i sig. Men precis som flera andra som skrivit i denna tråd, så anser jag att det är oetiskt att avla fram vanskapta individer.
Ursäkta att detta inlägg inte blev så positivt, men jag har ju åsikter ;)