batski skrev:Du gjorde helt rätt!
[COLOR=red]Tack för dina svar ![/COLOR]
Det kan vara en sk mangroverot för det. Hur ser den ut? Färg, yta och så?
[COLOR=red]För mig ser den ut som en mangrovrot, ser nog ingen skillnad på[/COLOR]
[COLOR=red]dem, minns bara att det stod mangrovrötter på en annan hylla ( i Gbg )[/COLOR]
Då skulle jag inte göra nånting hastigt. Håll bara koll på fiskarna så de inte visar några tecken på att de skulle börja må dåligt i några veckor framöver.
Mycket skumt!
Låter bra.
Jag har fortfarande väldigt svårt att tro att det var roten.. Men jag tycker ändå du ska ta tillbaka den till Hornbach, förklara vad som har hänt och be dem kolla roten. Kan det ha varit så att du (eller snarare dina fiskar) haft den extrema oturen att just den roten hade blivit utsatt för något miljögift innan den hamnade på Hornbach?
[COLOR=red]Nja jag slänger den, köper mig lite brun lavasten och pusslar ihop ngt[/COLOR]
[COLOR=red]till barberna :)[/COLOR]
[COLOR=red]Kanske att man har haft otur med just den roten, får hoppas detta.[/COLOR]
Själv tycker jag att det är grymt snyggt :D Fast det beror även på vad man har för bakgrund. Det ser t ex inte så snyggt ut i fall man har en blå bakgrund. Men har man en brun eller svart bakgrund funkar det hur bra som helst :p Och fembandsbarberna gillar det :)
[COLOR=red]Mannen i huset tycker det är snyggt, men jag tycker det ser mera ut[/COLOR]
[COLOR=red]som dammvatten :D Korallplatyna gör sig inte rätt där i * asg *[/COLOR]
Hur mycket brukar du byta? Du kanske kan byta något mindre i dag för säkerhets skull.
[COLOR=red]Jag brukar byta 1/4 vatten på det stora 190 L.[/COLOR]
[COLOR=red]Vill så hemst gärna få bort det gula vattnet.[/COLOR]
[COLOR=red]Det är en s.k gnejs (rödaktig ) slimline bakgrund.[/COLOR]
[COLOR=#ff0000]Sänder med före bild och efter, den första är[/COLOR]
[COLOR=#ff0000]när jag precis har lagt i roten, klart och fint vatten ;)[/COLOR]
[COLOR=#ff0000]Den andra är tagen i dag, det är gulare i verkligheten[/COLOR]
[COLOR=#ff0000]än på bilden.[/COLOR]
[COLOR=#ff0000]Sänder även med en bild på växten som ligger mot roten,[/COLOR]
[COLOR=#ff0000]den vissnar närmast roten, också skumt ![/COLOR]
[COLOR=#ff0000]Ovan roten växer den och ser fin ut, hmmm ![/COLOR]
[COLOR=#ff0000]( Detta är på det stora akvariumet ( Juwel hörn 190 L )[/COLOR]
[COLOR=#ff0000]Ps, lite synd bara att Tv´n slår imot akvariumet på fotot.[/COLOR]
[COLOR=#ff0000]Mvh Wilda[/COLOR]