Man ska inte lita på statistik som man inte ljugit ihop själv har någon sagt..
Min lokaltidning "Sörmlands Nyheter" hade igår en artikel om hur mycket hjälp människor får via kyrkan och för ett par år sedan skrev Aftonbladet en hel del om Frälsningsarméns verksamhet, framförallt för hemlösa narkomaner i Stockholm. Heder åt deras arbete, men det känns lite konstigt att våra myndigheter ska lita till och hänvisa till kyrkan och ideel verksamhet istället för att själv ställa upp för sina medborgare?
Jag är ju tacksam för de skattesänkningar jag fått men jag har ännu inte begripit hur staten har råd? Skolan, sjukvård, banverket, SJ, Vägverket, Länsstyrelser, socialen, Försäkringskassan, pensionärerna och i princip alla alla som ska göra något för "folk" skriker efter resurser men vi har råd att sänka skatterna?? Visst måste man väl kunna effektivisera och tillföra resurser samtidigt?
Vilket för oss tillbaka till trådens ursprungliga idé, bunta ihop allt "socialt" till något slags medbörgarlön/stöd och spara pengar för alla. Vi kan inte lämna folk att dö på gatan i ett så rikt samhälle som vårt!