Här ligger de tre buktikerna (länken leder till hitta.se):
Arken
Djurkompaniet
Ströms zoologiska

Ströms har också en egen hemsida (dock inte särskilt intressant) http://www.stromszoologiska.se/

Jag rekomenderar att besöka Djurkompaniet och Ströms zoologiska där de har den mest kompententa personalen.

Djurkompaniet är de som har de bästa priserna (ligger långt under alla de andra, speciellt när det gäller discus och L-malar!). De brukar också ha lite roliga och annorlunda fiskar som pilnäbbsålar, olika sewellia/beaufortia arter, L-malar (sist jag var där gjorde rickard en ny beställning och skulle bl.a. ta hem 066 och vanliga L081). Rickard där är otroligt trevlig och kunnig så haffa honom om ni åker dit! (Han är den enda killen som jobbar i butiken, inte allt för svår att hitta om han är där ;))

Ströms kan verka väldigt trångt och lite "skumt" och de har kanske inte de roligaste karen utseendemässigt, men de är väl skötta och personalen är trevlig. De brukar också ha endel intressanta fiskar. De har många olika dvärgciklider och brukar ha endel L-malar (har dock varit snålt med malar på Ströms och Djurkompaniet då de inte fått hem alla fiskar de beställt). Letar man så brukar man kunna hitta många små roliga fiskar där. Roger som jobbar där är väldigt kunnig men brukar vara lite svår att få tag på då han är överallt men ingenstans, så att säga ;) Så hittar man inte honom så är det att rekomendera att prata med Ylva (långt rödbrunt hår, svår att missa!) som är mycket trevlig, men dock inte riktigt lika kunnig som Roger.

Anledningen till att jag inte rekomenderar Arken är att de har de högsta priserna och de "tråkigaste" fiskarna, de har de vanliga guldfiskarna, guramisarna, tetrorna, levandefödarna osv.. De har dock blivit lite bättre på sista tiden och har bl.a. börjat ta hem lite roliga L-malar. Deras kar ser väldigt fina ut, men tittar man närmre så hittar man ofta döda fiskar där i och fisk jag har köpt där har ofta dött strax efter hemkomst (senast var det en L052 som jag köpt för 365 kr som dog efter 1½ dag, inte så skoj). Till skillnad från de två andra butikerna så sätter de inte karen i karantän när de hittar sjuka/döda fiskar, utan fortsätter att sälja fisk från de karen. Personalen är dock väldigt trevlig och hjälpsam även fast jag ibland hör felaktiga råd utdelas av vissa. Arken har nyss "flyttat" (bytt ingång från framsidan till baksidan om huset) och det kan vara lite rörigt där, men har du tur så har dom kanske ha endel extrapriser på något (hörde talas om någon "inflyttningsfest" dom skulle ha).

Detta är dock mina personliga åsikter och det finns säkert någon annan som tycker annorlunda än mig. Bäst är väl kanske att besöka alla tre butikerna för att bilda sig en egen uppfattning :)