Erik... skrev:
Framgångsredcept vad gäller malawis; Så få arter som möjligt, så olika varandra som möjligt förutom vad gäller aggression, där ska de vara så lika varandra som möjligt. Och massor av dom, till exempel minst 1 medelstor mbuna som till exempel rödsebra per 15 liter, eventuella malar och botior räknas inte. Filtrering och vattenbyten måste naturligtvis anpassas därefter.
Jag tycker inte att det spelar någon roll om man väljer olika arter, det reglerar sig ju efter vilka som kan hävda sig/trivs och föröka sig... Däremot håller jag med om att det är bäst att försöka hålla samma aggressionsgrad som jag beskrev med de snälla Delfinerna som dog ut redan första generationen...
Jag tycker absolut att man ska ha ett större kar också, som Azur och Kjell... Då får man lite att laborera på.. Man kan ju inte peta in en bra balans med dessa jättar på för liten yta... Svårt att bygga upp en balans i det här lilla, bortkastade pengar, det blir billigare att köpa större kar.. :D Bra argument?! :rolleyes:[:-174]