Två större stim
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Nu har jag äntligen hittat mitt akvarium. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Det är ett 720 liters, 200 x 60 x 60. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Akvariet har en BNT bakgrund typ Tanganyika och det var väl inte vad jag tänkte från första början (med tanke på fiskvalet) men blir nog snyggt ändå, troligen mycket snyggare än jag hade kunnat åstadkomma utan denna bakgrund.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Med akvariet följer en 2 m lång, ganska smal, ljusramp med två ljusrör (vanliga). Jag tycker att detta ger för dåligt ljus. Akvariet i fråga är i drift nu men ljuset når inte riktigt botten i mitt tycke. För närvarande bor det välmående ciklider i den.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Min fråga till er experter nu är följande:[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Jag vill ha en heltäckande ramp med plats för fyra lysrör som helst kan justeras individuellt. Jag vill också ha någon/några av dessa som T5 med bra ljusstyrka för att jag vill att växter skall frodas i akvariet, samt en med nattbelysning (typ månsken) . Akvariet har ju standardmått så jag hoppas att jag någonstans kan finna den ramp och de rör jag hoppas hitta.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Kan någon av er ge mig tips var jag kan beställa det jag vill ha eller också gärna låta mig veta om jag är helt ute och cyklar nu.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Fråga 2:[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Jag har ju bestämt mig för rödhuvudtetror i ett antal. Finns det någon annan fiskart som också håller ihop i grupp som går ihop med dessa? Har funderat på kardinaler eftersom leoparddanios kan stressa tetrorna för mycket plus att de livliga daniosen kan ta tillfället i akt att hoppa ur akvariet om det finns en springa någonstans (har jag fått veta)[/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Hoppas på svar och jag lovar att lägga ut bilder på mitt projekt så småningom.[/SIZE][/FONT]