tummen skrev:
Skulle tro att det kommer fram hanar bland ynglen också så småningom, men annars kan du säkert få hanar av Ansjo eller vad tror du??:D

Njaaae, alla de Mollys som kom från Ansjo visade sig vara honor. Jag var nere i z-shopen idag och levererade 30-40 Julidochromis Marlieri-yngel. Jag var nere i "odlingskällaren" och installerade ynglen och fick syn på några kar med mycket fina, grönskimrande/svarta Mollys - och även några väldigt fina guld/röda, där det bl.a. var en hane som var grön och randig på framkroppen och helt orange på bak-kroppen. Jag fick lite grön/silver/svart-melerade och även de här orange/röda + hanen som var grönrandig med mig hem i en påse.
På filmsnutten (för det är omöjligt för mig att bra bilder på dessa) så skymtar de flesta fram - den grön/oranga hanen syns lite kort i slutet - jag skall försöka få till en bra bild på den killen, han är väldigt grann!:)

(kolla in Endlershanen som "jagar" den ene röda hanen i början - och skrapljuden som hörs är kameran som gliiiider fram på rutan)