Jag ser inte heller vitsen med "artbeskrivningen", och lite överkänslig är man väl om man först uppenbart kopierat, sedan erkänner det, och sen blir sur när någon påpekar det? :)
Och var är informationen?
"Guppys odlas i tusental", ja verkligen, om man räknar per sekund kanske, en relevant siffra är väl miljontals, kanske miljarder.
Sen lite svmmel om skillnader mellan odlade och vildfångade som är grova generaliseringar.
"Eftersom guppyn är väldigt förtjust i mygglarver, så har den inplanterats i vissa tropiska områden. Det gör att man kan kontrollera förökningen av mygg." Guppy har använts som myggbekämpare, ja, ibland med katastrofala följder.
Sen kommer vi till "ideala förhållanden", Vi kan ta tempen som exempel, 18 grader är verkligen inte ideala förhållanden för guppys, men de kan överleva det.
Angående "odling" så beror tidpunkten för könsmognad på flera olika orsaker, och hanarna kan bli könsmogna betydligt tidigare än vid tre månaders ålder, senare med för den delen.
Jag är inte upprörd, jag vill bara påpeka att det knappst är någon direkt välgärning att kopiera gammal "information" och skriva om den lite för att det inte ska vara riktigt lika uppenbart att det är kopierat, så att "informationen" blir ännu längre från sanningen.
Att det är uppenbart för flera av oss den här "informationen" är i princip rakt av hämtad från en gammal bok, med vissa omformuleringar är väl inget att bli sur över, det var fiske efter oförtjänt beröm, trådskaparen blev synad, och det blir vare sig mer eller mindre sant bara för att någon eller några blir sura/otrevliga för det.