Det tråkiga med Sverige är att blir du dömd som psyk, är du ute efter någon månad. Pga detta tror jag att sammhället överbelastas med personer som behöver prof. hjälp, men kommer aldrig få det för att det finns varken folk eller pengar till denna bit. Därför kommer det alltid finns personer som begår grova brott. Jag skyddar inte personer som åstakommit dessa vidriga gärningar, för de har ingen rätt att ta ett barns liv eller en vuxens heller. Den smärta som familjen/nära och kära får utstå efter detta öde är grymt, och vist önskar man gärningsmannens liv bragt. Tycker att även om personen är psyksjuk skall han/hon sitta i fängelse och dömas som en vanlig person. Då på en special avdelning för just dessa psyksjuka. Men fängelsena är fulla, och tolka mig inte fel nu, men om man utvisade de 70-80% av fångar (som då är invandrare) så skulle det genast finnas plats. Men samtidigt så ser man att fångarna har det i många fall bättre än pensionärerna på hemmet. :confused: Skall det inte vara tvärt om??
Jag kan faktist hålla med om att dödsstraff skall införas. Om man nu har så starka grunder/dna m.m. som verkligen bevisar att det är gärningsmannen i fråga. Skicka honom till helvete. Personen dräpte, får betala med sitt egna liv. Tänk villken lättnad det skulle vara för offrens anhöriga att veta att den här personen kommer inte ut i samhället igen. Personligen väntar jag på att barnmorden i Arboga skall klaras ut. Jag bönar och ber att min bekants barns mördare skall låsas in i all evighet. Aldrig få se dagens ljus och helst av allt, sona sitt brott likt hur barnen blev mördade. Öga för öga, tand för tand.
//Camilla