Med mitt stora akvarie har det inte hänt så mycket - har inte haft tid. Det enda jag gjort är att jag "städade" i akvariet igår. Eller rättare sagt jag klippte bort massor av de svärdplantor som växt upp till ytan och täckte 2/3 av ytan. Det blev en bärkasse med grönsaker som hamnade på komposten. Detta gjorde att det blev mycket ljusare i akvariet och det är väl "fara värt" att växterna nu kommer att växa ännu mer.

Jag har också ett helt annat projekt på gång och jag har satt Sture på Akvarielagret i jobb igen med att limma ett nytt akvarium till mig. Det akvarie, som har måtten 295x60x50 cm, skall jag ställa ut på Interzoomässan i Tyskland i nästa månad. Det lutar åt att det blir ett öppet Sydamerika-strömakvarium med lite blandad kompott. Som bakgrund kommer jag att ha 2 st BTN Tanganyika samt några moduler, vanliga stenar och en del växter. Som belysning kör jag 2 st Aqua Medic-armaturer (med vardera 2 st 150 watt HQI-lampor och 2 st 54 watts T5 rör).
Detta akvarium räknar jag med att kränga direkt efter mässan så att jag slipper att "släpa" hem det igen. Jag lovar att visa lite foton på detta akvarium.