Tjejen har alltid haft ett 200l kar ståendes hemma, halvdant skött och med massa intetsägande växter och någon rot, hon ville få iordning på det men fick aldrig tummen ur, en dag började jag (som älskar att hålla på med en massa små projekt) läsa lite på nätet om hur man kunde få till någon form utav bakgrund till det där tråkiga akvariumet som fram tills dess endast haft en dit-tejpad plastbakgrund, sagt och gjort så började jag söka runt lite, fick lite ideér och hittade dessutom zoopet. http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=113256
Nu när det äntligen började hända lite grejer så blev det fart på henne, nya växter fiskar och grus var hennes passion, fick henne att börja använda pmdd bätte belysning och att sluta rengöra ytterfiltret en gång i månaden.

Började med ett sammarbete, nu har väl mitt intresse flugit iväg och blivit rätt stort medans hennes håller sig på en mera sansad nivå:P Men jag har lyckats få min bror att tänka på att starta upp ett kar, min kompis drar igång två kar i veckan och även hans far har satt igång ett stort kar de haft ståendes hemma:)

Skall bli intressant att se hur det blir när jag flyttar ihop med tjejen om någon månad (om vi har råd att vinna budgivningen :rooleyes:) kommer vi få plats att bo? kommer hon stå ut? kommer jag bli utslängd?:P