Verbal-slaughter skrev:Ett råd från mig: Inget småfisk... Inga tetror osv, som minst borde du välja typ små ciklider som malawi vilket i ett 250 inte e så stora.... Eller gör som jag, börja med att köpa bolivianska fjärilciklider/gurami liknande så kan du köpa lite större fiskar som passar dom och då finns det nog en del du kan välja mellan... Anledningen till att JAG tycker att du inte ska ha neontetror osv är för att du kommer kolla hela tiden att fiskarna finns där för dom dör vare sig du vill det eller inte... Och det e skittråkigt, jag vet för jag har haft nästan alla sorters fiskar... Och småfisk som tetror dör lätt, dvs ifall du inte väljer att köra stora stim med småfisk... För större fiskar tål mer(för det mesta), sen beror det ju mycket på dig själv såklart...
Säger inte att tetror och annat småfisk e bara slöseri med pengar men jag har efter 3 år av guppy, olika sorters tetror, kulfisk, fjärilciklid och annan småfisk kommit fram till att aldrig köpa för små fiskar ^^ Men kom fram till ifall du vill ha en blandning av små och stora fiskar eller ifall du bara vill ha stora/små, sen är det bara att kolla...
Det BÄSTA jag tror du kan göra är att gå och kolla på fiskar! Man fasnar för nästan allt men gå och titta,fråga så kommer de funka... Jag har bytt från och till så mycket så det e inte sant :D Också därför många har flera akvarium, man vill ha allt :D
[FONT=Verdana]Ovanstående inlägg talar nog mer om författarens bristande skötsel än om svårigheten att hålla tetror och andra små fiskar. Ja, större fiskar kan uppvisa en större tålighet mot misskötsel. Men inte alla, jag tror inte Discus som är en stor fisk, skulle trivas hos dig.[/FONT]