c90368 skrev:
[FONT=Verdana]Ovanstående inlägg talar nog mer om författarens bristande skötsel än om svårigheten att hålla tetror och andra små fiskar. Ja, större fiskar kan uppvisa en större tålighet mot misskötsel. Men inte alla, jag tror inte Discus som är en stor fisk, skulle trivas hos dig.[/FONT]

Jasså? Jag köpte 20 Rosentetra som jag försökte ha tillsammans med mina diskusar(ja, jag har diskusar ;)) och dom försvann en efter en... En hamna bakom filtret, och så var det såklart det klassiska kolla-ytan-efter-döda fiskar som jag gjorde varje morgon... Misskötsel? Knappast, byter vatten varannan dag ca 40 % och alla fiskarna skiner, har just nu guramis, bolivianska fjärilar och diskusar som skiner... Alla diskusarna har röda ögon och t.o.m deras 9 band synd svagt och dom är bara ca 8-10 cm.... Och inte fan är diskusar "tåliga" var det gäller misskötsel, gillar dom inte nått så kommer du säkerligen se det... Har haft samma antal och samma fiskar(en dvärggurami slog i nånstans och har en liten skada som läkts) i 4 månader...

Sen skrev jag hela tiden JAG och MIG med stora bokstäver men det kanske du missa och fick för dej att jag är bombsäker på min sak... Det är mina erfarenheter, kör du 50 st tetror i karet så kommer det gå skitbra men som jag skrev innan "Och småfisk som tetror dör lätt, dvs ifall du inte väljer att köra stora stim med småfisk..." ... Har du nån mal över 10 cm eller fiskar över 10 cm så kan du ge dej f*n på att tetrorna kommer försvinna... Sen är taxidermy nybörjare och då ska man ha lite tåligare fiskar så man kan se det på dom och fråga, göra nått åt det... Tetrorna ser man inte mycket på föränn dom e döda elr hur? Att du har lyckats bra med tetror och andra sorters fiskar i ditt kar och har perfekt balans betyder inte att det kommer gå lika lätt för andra..

Vi kan göra såhär med: Jag såg du har Citrontetra 11 stycken,Rödmunstetra 10 stycken, Kardinal tetra 16 stycken, Neontetra 30+.. Berätta hur många som dött sen 2 veckor tillbaka?